10.8.2020

Q&A

 ... eli kysymyspostauksen vastaukset!

Ihan aluksi kiitän suuresti kysymyksistä ja pahoittelen sitä, etten sitten kuitenkaan ehtinyt kirjoittaa ja julkaista ekstroja niin tasaiseen tahtiin kesän yli kuin haaveilin. Spin-off on siis tulossa, ja ehkäpä jotain muutakin, mutta ne taitavat jäädä syksylle.

Vastasin muutamaan kysymykseen jo aiemmin, ja siksi kysymysnumerointi lähtee nyt kysymyksestä nro 15. Kysymykset 1-14 ja niiden vastaukset löytyvät täältä.

 

15. Kerro sun päivästä? :) Edellisestä, jos vastaat tähän aamulla? 

Skippaan laajemman vastauksen tähän tältä erää, koska mulla on tähän kysymykseen liittyvä suunnitelma tulossa myöhemmin toteutettavaksi. Todettakoon nyt siis lyhyesti, että oon käynyt aamulla firman asioissa kaupassa, lähtenyt ajamaan töihin klo 8:20, ollut töissä klo 18 asti ja nyt oon kämpillä potemassa päänsärkyä. :F

 

16. Tiiän, et mikä eläin siulla on tällä hetkellä lemmikkinä, mut minkälainen on siun lemmikkihistoria, vai onko sitä? Voit myös kertoo nykysestä lemmikistä, jos siltä tuntuu!

Vastaan eka lemmikkihistoriaan simppelillä listalla alusta asti!

1. 8-19-vuotiaana: koira, cavalier kingcharlesinspanieli
2. ~9-11-vuotiaana: akvaariokaloja (miljoonakaloja ja partamonneja sekä pari seeprakalaa
3. ~10-16-vuotiaana: 2 punakorvakilpikonnaa
4. (En tiedä, lasketaanko tätä lemmikiksi, mutta) ikävuosina 13-17 mulla oli hoitohevonen, jota käytännössä sain pitää kuin omaani
5. 20-22-vuotiaana: koira, shetlanninlammaskoira
6. 22-24-vuotiaana: koira, sekarotuinen

Nykyisellään mulla on lemmikkinä viljakäärme. Tämä kyseinen otus tuli mulle v. 2011 noin 8 gramman painoisena kastematona. Nyt hän on jo pappaikäinen, noin puolentoista metrin mittainen ja painaa rapiat 600 grammaa. Hän on oikein kiltti ja ystävällinen kaveri :) 

 

17. Kaikkien aikojen lempipelit? Pääasiassa videopelit mut toki lautapelitkii tähän mahtuu.

Mä tykkään sekä videopeleistä että lautapeleistä, mut kerrotaas eka niistä videopeleistä:

Simsiä en enää juurikaan pelaa, siis sillä tavalla kuin se on tarkoitettu pelattavaksi. :D Pelaan pääasiassa pleikkarilla, ja nyt just on menossa Thief (se 2014 PS4-versio) ja Nioh, joka on sekä vaikeustasoltaan että GUI:ltaan täysi Dark Souls -klooni.


Muita suosikkipelejäni ovat Horizon Zero Dawn ja Assassin's Creed -sarjan pelit Originsista taaksepäin. Lisäksi tykkään Dishonoredista, siis siitä ykkösestä. Kakkonen ei napannut.

Detroit: Become Human on mun mielestä myös hyvä, mutta se nyt on lähempänä jotain interaktiivista tarinaa kuin peliä.

Edellisestä tulikin muuten mieleeni, lasketaanko Zombies, Run! -niminen fitnessappi videopeliksi? :D Tuskin, mutta oon siihen siis ihan koukussa. Sain just vähän aikaa sitten mailin, jossa kerrottiin, että oon juossut mun ekat 100 kilsaa Abel Townshipille <3 Tosin nyt mulla on marssimurtuma jalassa, joten Abel saa hetken odottaa, että oon taas juoksukunnossa.

Lautapeleistä: Tykätään pitää peli-iltoja kotona. Erityissuosikkeja lautapeleistä on Castles of Mad King Ludwig ja Dead of Winter. Etenkin jälkimmäiseen kannattaa tutustua, se on aika erilainen lautapeli kuin lautapelit yleensä, ja kestää monta pelikertaa ennen kyllästymistä. Perinteisistä lautapeleistä pelaan lähinnä shakkia, siis tosi vähän, mutta jonkin verran. Mulla on tunnus chess.comissa ja pelaan siellä tekoälyä vastaan, jolloin se tekoäly myös treenaa mua ja antaa palautetta siirroista.

 

18. Lapsuuden ja/tai nuoruuden toive-/unelma-ammatteja?

Halusin lapsena eläinlääkäriksi. Aika klassinen haave tyttölapselle, sanoisin… En muista, miksi sitten lopulta en siihen päätynyt, kai se karisi lapsuuden mukana aikanaan pois. Sen muistan, että ysiluokalla yhteishaun lähestyssä olin vakaasti sitä mieltä, etten pärjää lukiossa ja että olen sinne liian tyhmä. Päättötodistuksen keskiarvoni oli 9,5, joten sanottakoon vaikka näin, että haluaisin ravistella 16-vuotiasta minua ihan vaikka pari kertaa huolella näistä ajatuksista ja lyödä sitä kattilalla päähän.

Hakeuduin sitten yhteishaussa amikseen opiskelemaan lähihoitajaksi. Oli muka kutsumus. Käytännössä mut potkittiin sieltä ulos. :D Nyt olen löytänyt sen oikean kutsumukseni, sanoisin. Sekin löytyi vahingossa.

Ai niin, jossain vaiheessa halusin poliisiksi, mutta näkövamman vuoksi en pääsisi poliisikouluun, vaikka yrittäisinkin. Harkitsin vankeinhoidon koulutusohjelmaa sen sijaan kyllä.

 

19. Cboxista sain inspiraation: Näätkö (tai siis muistatko) paljon unia? Onko niissä tiettyjä teemoja? Värimaailma? Monethan näkee esim. pelkästään mustavalkosia unia, ite nään 99% ajasta värillisiä mut lapsuuden painajaistyyppisissä unissa värimaailma oli punanen.

Kyllä mä lähes joka yö näen unia. Sillon jos oon tosi stressaantunut, saattaa mennä viikkoja, etten näe lainkaan unia, ja sillon tiedän että oon nukkunut pelkästään jonkin sortin REM-unta koko sen ajan. Mut joo, näen unia ja muistan niistä otteita. Viime yönä näin unta siitä, että Yhdysvaltain presidentinvaaleissa ääntenlaskenta oli edennyt 68 %:iin ja Trump juhli jo voittoaan, koska lähes kaikki äänet oli sille. (Hrr. + Miten tylsä tyyppi mä oikein olen kun politiikka tunkee uniinkin?)

En oo muuten koskaan miettinyt unieni värimaailmaa, mutta nyt kun funtsin, niin vastaan samalla teemakysymykseen: Mulla on yksi hyvin ”perinteinen” painajainen. Mä olen siinä jossain suljetussa tilassa, yleensä lapsuudenkodissani, omassa huoneessani. On yö, on pimeää, mä kävelen valokatkaisijalle… ja se ei toimi. Sillä sekunnilla, kun valot ei mee päälle, mä menen totaaliseen paniikkiin. Jos se uni haluaa oikein rääkätä mua, niin saatan kuulla tiettyjen ihmisten puhetta tai muuta ääntä huoneeni oven takaa, mutta kukaan ei avaa sitä ovea, vaikka kuinka huudan eikä ne valot mene päälle millään katkaisijan ruksutuksilla.
Se on aivan äärimmäisen pelottava uni, siis niin pelottava, että vieressäni nukkuva puoliso kyllä huomaa jos näen juuri sitä unta. Kerran se taisi herättää mut, kun kiljuin ihan ääneen ton unen takia.

Tän unen selittämisestä tulisi pitkähkö annos pseudopsykologiaa, joten en mene siihen, mutta siis tästä syystä meidän asunnossa on aina tulitikkuja joka paikassa. Ekassa omassa kämpässäni niitä oli ainakin kahdeksassa eri paikassa, jotta saisin aina tulitikulla valoa, jos sähkökatkos löisi sähköt poikki eikä ne valokatkaisijat oikeasti toimisi. Saisin varmaan jonkun sortin kohtauksen, jos näin kävisi eikä mitään valoa olisi saatavilla.


20. Kenen tarinasi hahmon kanssa uskoisit tulevasi parhaiten toimeen? Entä vähiten?

Ne teistä, ketkä ootte kuulleet mun puhuvan ”sielunkumppanuudesta” ja ”syvästä ymmärryksestä” muuan herra Mitchellin joitakin piirteitä kohtaan: ette varmaan ylläty, kun sanon, että tulisin varmasti Garyn kanssa oikein hyvin toimeen. Olisin sille luultavasti aika näppärä työkalu, olisin nimittäin ihan sulaa vahaa sen käsissä. Johan mä cboxissa aiemmin kerroin, miten yhdessä unessani Gary käski mun hypätä uimalan 10 metrin tornista ja hyppäsin siis oikein mielelläni, täysin tietoisena siitä, että uima-altaan vesi oli korvattu betonilla. :D (Uneni ei kertonut, tiesikö Gary siitä betonista, mutta Garyn tuntien se oli varmaan ihan itse kipannut ne betonit sinne mua varten.)

Vähiten tulisin varmaan toimeen Adrianin kanssa sikäli, että me molemmat varmaan päädyttäisiin angstaamaan johonkin pakkomielteiseen murheen alhoon ja tehtäisiin sellainen hurmaava kaksoisitsemurha lopuksi, kun kukaan ei olisi ravistelemassa meitä ja itse ei siihen kyettäisi.

Markia pitäisin idioottina ja myös sanoisin sen, joten senkin kanssa tulisin melko huonosti juttuun. Sehän yrittäisi repiä multa pään.


21. Onko sinulla joku epärealistinen haave joka todennäköisesti ei koskaan toteudu mutta ajatuksella on kiva leikkiä silloin tällöin? Mikä?

Haluaisin perustaa kulttuurikahvilan. Lisäksi haluaisin opiskella kellosepäksi.

 

22. Joutuisit kirjoittamaan kaikki simstarinasi uudestaan. Mitä elementtejä muuttaisit/parantaisit?

Kirjoittaisin DLT1:n kokonaan uusiksi. Aivan kokonaan. Jättäisin pois Vincentin rakkaushuolet, tekisin järjestöstä uskottavamman ja realistisemman, viilaisin Victoria edgymmäksi ja Williamin varmaan tappaisin jo vauvana. (Oho.)

Legacyni jättäisin kirjoittamatta. Homelandista tekisin vähemmän synkän, niin että voidaan puhua juoniKAARESTA juoni-tasaisenpohjamutakuopan sijaan. Lisäksi ottaisin ydinasepelottelut mukaan vakavammalla otteella, ja laittaisin sen pirun hävittäjän toimimaan, jotta voisin toteuttaa silloisen haaveeni Julianista vallankumouksellisten hävittäjälentäjänä. (Sen piti pölliä armeijalta hävittäjä. Kuulostaa helpolta! + Voin kuvitella Trigon ilmeen, kun joku sotamiesrukka menisi kertomaan sille, että joku varasti juuri hävittäjän Kuuban armeijalta.)

 

23. Jos joutuisit murhatuksi mikä olisi murhaajan motiivi?

Todennäköisesti erittäin vakava harhaisuus tai psyykkiset ongelmat, koska mulla ei oikeasti ole niin paljon rahaa tai vaikutusvaltaa tai yhtään mitään, että mun takia kannattaisi ihan murhaan syyllistyä. Tappoon voisin uskoakin, sen motiivina olisi luultavasti se, että nälvin itseäni isompaa kaveria kadulla ja kävin tarpeeksi ärsyttäväksi. :D


(Tosin puskaradio tiesi kertoa, notta joku tässä universumissa uhraa ajatuksiaan minulle siinä määrin, että mutisee jo itsekseenkin ”kuole jo pois”. Samainen tyyppi on pari kertaa maininnut haluavansa lyödä multa hampaat kurkkuun, niin ehkä mun ei pitäisi kauheasti yllättyä, jos joku oikeasti vaivautuisi suunnittelemaan ja toteuttamaan tämän attentaatin. Tosin se jäisi yritykseksi, koska luultavasti tämä master assassination plan löytyisi julkisena Internetin ihmemaasta hyvissä ajoin ennen toteutusta ja osaisin varautua. :D)

 

24. Mistä asiasta haluaisit tulla tunnetuksi?

En oikeastaan mistään. Jos joskus saan sen kirjan julkaistua, niin tekisin senkin pseudonyymin takaa. Haluaisin, että mun teot tunnettaisiin, mutta ei ihmistä niiden takana.


25. Lempikirjasi

Aldous Huxleyn Uljas uusi maailma (engl. Brave New World):   

"But I don't want comfort[", said the Savage."]I want God, I want poetry, I want real danger, I want freedom, I want goodness. I want sin."
"In fact," said Mustapha Mond, "you're claiming the right to be unhappy."
"All right then," said the Savage defiantly, "I'm claiming the right to be unhappy."
"Not to mention the right to grow old and ugly and impotent; the right to have syphilis and cancer; the right to have too little to eat; the right to be lousy; the right to live in constant apprehension of what may happen to-morrow; the right to catch typhoid; the right to be tortured by unspeakable pains of every kind." There was a long silence.
"I claim them all," said the Savage at last.
Mustapha Mond shrugged his shoulders. "You're welcome," he said.

 

26. Saat opettaa kaikille maailman ihmisille yhden konseptin. Mikä se olisi?

Jos tosiaankin saisi opettaa jotain ihan kaikille maailman ihmisille, niin opettaisin ihmiset lukemaan. Tämän voi toki tulkita monella tapaa... edistyneemmät lukijat voisin opettaa lukemaan kriittisesti ja vähemmän edistyneet ylipäätään tulkitsemaan kirjaimia.

 

27. Mikä olisivat sinulle kaikista epäsopivimmat ammatit?

(Jouduin kysymään puolisoltani apua tähän)

Musta tulisi varmasti todella huono liukuhihnatyöläinen/prosessinhoitaja. Oon jo yhen ammatin elämässäni hylännyt, koska en voi sietää rutiinihommia. (Olen koulutukseltani kemian laborantti, mutten ole juurikaan niitä töitä tehnyt edellämainitusta syystä.)

 

28. Käyttikö Adam Samanthaa hyväkseen DLT:ssä silloin Williamin reissun aikana Roaring Heightsissä? Mietin tätä jo silloin, kun tyttö nähtiin silmä mustana.

Äh... Muistaakseni mietin tuota kirjoittaessani, että käytti. Sitten peruutin pikavauhtia takaisin juuri siinä osassa, jossa Samanthalla oli se musta silmä, enkä oikeastaan koskaan kertonut, mitä siellä Riverview’ssä oli Williamin poissaolon aikana tapahtunut. Koitin oikeuttaa moisen ilmaan roikkumaan jättämisen ja kääntää fokuksen Williamin itsesyytöksiin siitä, että ”nyt se mulkku hakkaa siskoa kun se ei voi hakata mua”, mutta huomasin itsekin, ettei se oikein onnistunut. Rohkeus tarttua tällaisiin asioihin alustasta riippumatta tulee kirjoittajalle kaiketi kokemuksen kautta. (Olipa monta k-kirjainta.)

 

29. Onko yleisesti ottaen helppoa pitää hahmot nk. in-character? Oletko joskus katunut jotain hahmollesi luomaa ratkaisua?

EI TODELLAKAAN OLE :D

Siis etenkin simstarinoissa se on ollut tosi haastavaa, koska hahmo muotoutuu oikeastaan vasta kirjoittaessa, ja simstarinoita perinteisesti julkaistaan osa kerrallaan melkoisen keskeneräisinä. Sitten taas pöytälaatikkoteksteissä hahmon kehitykseen voi palata useita kertoja ja useissa eri versioissa. Simstarinoissa hahmon "juuri" jää vaan sellaiseksi kuin se julkaistaessa on ollut, ja sitten kun kymmenen osan päästä tekee mieli heittää se hahmo pää edellä tiiliseinään, niin... noh, eihän sille enää sitten mitään voi, sitten lakaistaan sirpaleita ja koitetaan pelastaa mitä pelastettavissa on.

Oikeastaan mun jokaisen tarinan päähenkilössä on ollut joku piirre tai ominaisuus, joka ei mun mielestä oo istunut sille hahmolle ja jonka olisin halunnut jälkeenpäin vain pyyhkiä pois. Simstarinoissa se vaan on aika haastavaa.

 

30. Mikä on erikoisin tai kummallisin taitosi?

Päätellen siitä, että kaksikin toimittajaa on ollut tänä kesänä kiinnostuneita aiheesta, miellän tämän erikoiseksi taidoksi: ennätysaikani munalukon avaamisessa ilman avaimia on vajaat 5 sekuntia. Tiirikoin lukkoja siis harrastuksekseni, ja viilaan itse omat tiirikkani. Nyt tosin ostin Yhdysvalloista ihan kaupallisen picksetin, koska mun maailmanlopun tiirikoiden viilailuun menee useampi tunti per tiirikka. Haaveilen myös snap gunin ostosta, mutta eikö se olisi vähän huijausta.

Ai niin, ja en tiedä lasketaanko tämä taidoksi, mutta olen ilmeisesti synesteetikko. Jotkut kai nimittää synestesiaa ylimääräiseksi aistiksi tms. Mulla on jonkin sortin spacial sequence synethesiaa ja ordinary linguistic personification -taipumusta (juu, ei hajuakaan mitä nää on suomeksi). Viikonpäiville ja kuukausille on myös värit, mutta sellainen grapheme-color-synesthesia ei oo mussa ihan kauheen vahvana.

 

31. Mikä on paras neuvo, minkä olet ikinä saanut?

    noudattaisitte hänen jälkiänsä -- joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee…” (1. Piet. 2:21-23)

Ts. koitan olla tuomitsematta ihmisiä, koska en tule ikinä tässä maailmassa tuntemaan ketään (edes itseäni) niin hyvin, että voisin tuomita ketään. Jätän kokemani subjektiivisen vääryyden viimeiselle portille tuomittavaksi, jos sellainen vääryys mua paremman tuomarin mielestä tuomiota tarvitsee.

Usein tuossa tavoitteessa karvaasti epäonnistun, mutta ihminen on erehtyväinen, ja huomenna voi pyrkiä olemaan eilistä parempi versio itsestään.

Toinen, ihan yhtä lailla paras neuvo kuului puolisoltani aikanaan: älä anna muiden määritellä sitä, millainen sä olet. Se neuvo tosin tuli eri muodossa, mutta tuo oli sen sisältö.


32. Mikä on ollut kaikista rohkein tekosi?

Trigger warning.

Soitin apua itselleni, kun olin niellyt 8 grammaa kipulääkkeitä, pari pakettia unilääkkeitä ja muutaman tunnistamattoman pillerin keittiön kaapin pohjalta. Olin 16-vuotias ja vallan vakuuttunut siitä, että jos näen huomisen päivän, se kujanjuoksu ei lopu ikinä, ja pelkäsin ihan hitosti luovuttamista, kun viimein olin niin lähellä ns maaliviivaa. Silti soitin.

 

33. Jos voisit olla tunnin ajan joku historiallinen henkilö, kuka olisit?

Kuka olisin vai kuka haluaisin olla? Oletan, että kysymys on enemmän jälkimmäisen tyyppinen.

Älkää hämmentykö, mutta haluaisin olla Hitler. En kannata äärioikeistoa, en myöskään äärivasemmistoa. Haluaisin kuitenkin olla sen tunnin ajan Hitler, jotta tietäisin, mitä se tyyppi on oikein päässään kelaillut päivisin, ja mistä se sai ne verbaaliset lahjansa, joiden avulla se sai runnottua kansalle läpi kaikki ideansa. Mun on vaikea ymmärtää logiikkaa sen politiikan takana, mutta uskon, että jokin sellainen sieltä kuitenkin löytyy, vaikka oikeutettua siitä ei silti saa tekemälläkään.

 

34. Jos saisit valita yhden supervoiman, minkä ottaisit?

Haluaisin sellaisen supervoiman, ettei mun tarttisi nukkua ollenkaan, koska sitten jokaiseen päivään tulisi kätevästi 8 tuntia lisää tehdä kaikkea kivaa. Ts. haluan vissiin olla vampyyri…

 

35. Mihin simstarinoidesi hahmoon kykenet mielestäsi samaistumaan eniten ja miksi? Entä vähiten?

Taisin vastata tähän jo edellä eniten samaistuttavuuden puolesta… :D Jotenkin mä ymmärrän Garyn ajatuksenjuoksua erittäin hyvin. En tiedä, miksi. Pitäisi varmaan olla huolissaan.

Vähiten samaistuttava onkin vaikea kysymys. Jokaisessa mun hahmossa (myös Garyssa) on jokin piirre, johon en pysty samaistumaan. Adrianilla se on se loputon pakkomielteisyys, Darryllilla ehkä se tietynlainen sex, drugs & rock’n’roll -asenne, Elizabethilla ylenpalttinen pirteys ja rohkeus… En oikein osaa vastata tähän.

 

36. Mitkä on sun mielestä simstarinoitsijan ns. must have-modit,hackit jne? Mistä olet kokenut olevan eniten hyötyä tarinoidessa? Entä onko joku, jonka olet etukäteen ajatellut olevan kovinkin tarpeellinen, mutta se on loppujen lopuksi osoittautunut melko turhaksi?

37. Vaikka hahmojen piirteillä itse pelissä ei ole juurikaan merkitystä tarinan kannalta, niin valikoitko silti hahmoille jotain piirteitä, joiden koet kuvastavan hahmojen luonteita edes jotenkin tai koet ko. piirteet muuten vain hyödylliseksi, vai annatko pelin arpoa hahmojen piirteet? (Oliko riittävän sekavasti selitetty?)

Vastaan näihin kysymyksiin paremmin, kun pääsen kotiin koneen ääreen... näistäkin syntyi ideoita!

 

38. Jos unohdetaan tarinanteko hetkeksi, niin mikä simspeleistä on ihan vain pelaamista ajatellen sun suosikki? Entä vähiten? Miksi?

Simspeleistä, ei siis yksinomaan lisäosista? Mä en oo kakkosta kunnolla pelannut koskaan, ykkösestä en muista mitään, nelosen kimppuun en oo jaksanut kunnolla vaivautua, joten mulla ei oo oikein vertailukohtaa.

Jos puhutaan S3:n lisäosista, niin pelaamista ajatellen suosikkini lienee Täyttä elämää, kun se tuo niitä uusia toimintoja jne (muistaakseni). Vähiten suosikki Unelmaduuni, koska sen tuomat uudet urat ei enää toimi (käsittääkseni kenelläkään), kiitos päivitysten.

-Mikä on sun suosikki sun omista tarinoista ja miksi? Entä vähiten suosikki ja miksi? Saat itse valita mitkä tarinat sisällytät tähän kysymykseen vastatessa. (Tiedän, että oon tainnut kysyä tämän sulta jo jossain aiemmassakin kysymyspostauksessa, mutta siitä on jo aikaa, niin katsotaan, onko mielipide muuttunut)

 

39. Onko sulla mitään ns. guilty pleasure-artistia/bändiä? Jos on, niin kuka/mikä?

 (Googlasin guilty pleasuren. Stupid me :D)

Ei mulla taida olla... tai sitten en vaan uskalla tunnustaa. O:)

 

40. Jos sun olisi pakko osallistua johonkin tosi-tv-ohjelmaan, niin mihin osallistuisit ja miksi?

Ollaan joskus puolison kanssa vitsailtu, että voisi osallistua Temppareihin. Oltaisiin vaan ihan kuolettavan tylsiä, nörtteiltäisiin vaan kaiket illat kirjojen tai videopelien parissa ja luennoitaisiin kaikkien iloksi termodynamiikasta ja entropiasta. Lisäksi me ei edes juoda humalahakuisesti. Menestys eikun kansan syvien rivien viha olisi taattu. :D
Ei mutta seriously talking, Amazing Race olisi varmaan oikeasti kiva ohjelma osallistua. Se ei ole liian draamanhakuinen.

 

41. Mikä on sun lempiherkku?

Suklaa. Valitettavasti, sanoi BMI.


42. Jos muuttaisit pois Suomesta, niin mihin maahan ja miksi?

Enpäs tuota osaa oikein lonkalta sanoa. Varmaan se maa määräytyisi aika pitkälti sen mukaan, missä olisi kulloinkin parhaat mahdollisuudet työllistyä jne. Tällä hetkellä sellainen maa olisi Saksa, koska osaan saksaa jonkin verran ja koska suomalaisella oikeustieteen tutkinnolla tekee sielläkin sentään jotain, toisin kuin Briteissä tai USA:ssa. 


43. Jos pelaisit jääkiekkoa, niin olisitko hyökkäjä, puolustaja vai maalivahti? Miksi?

Mua pelottaa vastata tähän, koska en tiedä jääkiekosta suunnilleen mitään enkä oikein osaa siksi perustella valintaani. Sanon nyt kuitenkin sen mikä tuli mieleen ekana: oisin hyökkääjä, koska mun aggressiivisesta sähläyksestä syntyisi siellä suunnilla varmaan paras hyöty-haitta-ratio. :D

--

Tässäpä nämä tällä kertaa! Pari kysymystä tosiaan jätin vielä hautumaan, palaan niihin myöhemmin. :) Saa kommentoida, ja lisäkysymyksiäkin saa esittää, jos jokin näistä jäi mietityttämään!

1 kommentti

  1. Aaagh, huomasin just että tuolla välissä on näköjään yksi kysymys, johon en vastannut! :D Ei ollut tarkoituksellista, jotenkin oon väsymyspäissäni vaan skipannut tuon kokonaan.

    Kysymyshän siis koskee lempi- ja inhokkitarinoitani: "Mikä on sun suosikki sun omista tarinoista ja miksi? Entä vähiten suosikki ja miksi? Saat itse valita mitkä tarinat sisällytät tähän kysymykseen vastatessa. (Tiedän, että oon tainnut kysyä tämän sulta jo jossain aiemmassakin kysymyspostauksessa, mutta siitä on jo aikaa, niin katsotaan, onko mielipide muuttunut)"
    Vastaan siihen seuraavan osan yhteydessä!

    VastaaPoista

Uudemmat tekstit Vanhemmat tekstit