10.3.2020

Krhm.



Passaapi lukea alhaalta ylös.


Huijasin teitä. Sori siitä.

Meinasin, että olisin kirjoittanut tähän postaukseen pitkät turinat itsensä löytämisen vaikeudesta ja hassujen harrastusten välttämättömyydestä ihmisen mielenterveydelle ja siitä miten olen oppinut uusia juttuja maailmasta ja ihmisistä ja elämästä ja miten ajanpuute on yleensä tekosyy ja miten hupsu simsfoorumin joulukalenteriluukku palautti mieleeni sen, miten paljon tykkään tästä hommasta edelleen, mutta säästän teidät siltä kaikelta ja ilmoitan yksinkertaisesti, että uusi osa tulee sitten, kun oikeaan sivupalkkiin jo tammikuussa salaa syöttämäni countdown pääsee nollaan.

Toisin sanoen: tämä tarina jatkuu tulevana sunnuntaina 15.3.2020 noin kello 15
Teknisistä syistä countdown timerin päätepiste on tasan klo 15, mutta koska duunailen tässä kahta muuttoa samanaikaisesti, lupaan virallisesti vain päivän, en tarkkaa kellonlyömää.

Kyllä, siitä on kolme vuotta, kun lopetin. Olen hyvin tietoinen asiasta. Tiedän, ettei kukaan minua enää vakavasti ota ja että lukijoitakaan ei kannata ihan henkeään pidätellen odotella, mutta teen tämän silti. Koska voin.

Koska kommentit ovat useimpien kirjoittajien (myös minun) polttoainetta, olen kiitollinen, jos mahdolliset lukijat jaksavat jättää parikin sanaa käynnistään ilokseni. Teen tämän pääasiassa itselleni, mutta myös teitä varten. Muotoillaanpa asia tällä tavalla: jos minulle ei olisi mitään väliä sillä, kuka tätä lukee ja kuka kommentoi, voisin hoitaa asian helpomminkin ja kirjoittaa koko tarinan pöytälaatikkoni uumeniin näyttämättä sitä koskaan kenellekään. En tee sitä, joten siitä voidaan päätellä, että kyllä minä olen teitä kaivannut.

Mitä tulee aikatauluihin ja tarinan jatkumiseen ylipäätään: tätä kirjoittaessani olen saanut teille valmiiksi osat 1.15–1.21. Osa 1.22 on työn alla, ja uskon (toivon) saavani myös osan 1.23 valmiiksi tämän viikon aikana. Nämä (ja vain nämä) osat voin teille varmuudella luvata, koska ne ovat jo täällä Bloggerissa luonnoksina. Force majeure -tilanteet ovat toki asia erikseen.
Muutan ensi viikolla tilapäisesti ulkomaille, eikä minulla ole noin viiteen kuukauteen käytössäni sellaista tekniikkaa, jolla voisin työstää osia. Julkaisen nyt varastoon tekemäni osat kutakuinkin tasaisin väliajoin noiden kuukausien aikana. Niitä saa ihan mielellään kommentoida, ja voin vain toivoa, ettei niissä osissa ole mitään jäätäviä juoniaukkoja, koska ulkomailla oleskellessani en voi niitä kuitenkaan tehdä enää uudelleen.

Ai niin, ja yksi juttu: kun silloin muutama vuosi sitten "lopetin" tarinoinnin, harkinta-aikani päätteeksi poistin tämän tarinan tallennukset ja myös ladatut. Backup-kansiostani löytyi kuitenkin aarteita, nimittäin suurin osa tarinan hahmoista, rakennuksista ja myös käyttämistäni ladatuista. Tein käytännössä koko joululomani ajan duunia hukkaamieni ladattujen löytämiseksi, ja kaikkia niistä en löytänyt. Tämän takia osa hahmoista näyttää erilaisilta, osa enemmän ja osa vähemmän, mutta huomattavimmat erot olen pyrkinyt selittämään tarinankerronnan kautta. (Esimerkiksi Garyn sokeaa silmää ei enää löytynyt mistään, joten miekkonen hankki sitten lasisilmän, ja Elizabeth puolestaan peittää kasvotatuointinsa tästedes meikkivoiteella.) Koitetaan elää asian kanssa.

Kiitos, kun luit tämän, sinä siellä ruudun takana. Palataan asiaan! :)

: thero, H, Irvikissa, mitä näitä nimimerkkejä nyt on tässä kertynyt - sama ihminen joka tapauksessa

P.S. Edellisessä postauksessani vuonna 2017 kerroin teille, mitä tarinassa piti tapahtua. Luonnollisesti voitte heittää niillä paljastuksilla nyt vesilintua, koska se juonikaavio ei pidä enää paikkaansa.

8 kommenttia

  1. Oijoi, ihanaa kuulla (tai pikemminkin nähdä mutta joo :'D), että tarina jatkuu! En tainnut ikinä kommentoida edellisiä osia (anteeksi siitä, olen turhankin usein hyvin laiska kommentoimaan mitään), mutta muistan lukeneeni jokaisen ja tykänneeni kovasti. :) Pitääkin lukea osat uudestaan niin on sitten tuoreemmassa muistissa kaikki tapahtumat. :D

    Mutta joo, täällä on ainakin yksi lukija innolla odottamassa jatkoa! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää oon täällä syönyt kynteni odottaessa ensimmäistä reaktiota comebackiini. Ihanaa, että se oli sulta, ja ihanaa, että se oli näin positiivinen. Mielessä saattoi käydä vähän huonompiakin vaihtoehtoja ekan saamani kommentin sävylle :D

      Mun piti kyllä itsekin lukea edelliset osat uudestaan, moneen kertaan, ja yhdistelin sitten paloja päässäni parhaani mukaan. Mullahan ei oikeastaan ole enää mitään käryä siitä, mitä tarkkaan ottaen olen tällä tarinalla ajanut takaa vuosia sitten. En muista esim. sitä, mitä mä olin Rosen varalle tässä tarinassa kaavaillut. Sinänsä hyvä, koska Rose oli niitä harvoja hahmoja, jotka jouduin heittämään joka tapauksessa romukoppaan, kun kyseiseen hahmoon liittyvistä ladatuista jäi liian merkittävä osa puuttumaan.

      Mutta siis tervetuloa lukemaan! Olen itsekin ihan täpinöissäni. :D Yritin jo aiemmin palailla simstarinoinnin pariin sen vampyyritarinan kautta, mutta ei siitä tullut oikein mitään, kun se tarinointiin liittyvä lukko taisi olla enemmän sidoksissa tähän kyseiseen tarinaan kuin itse simstarinointiharrastukseen.

      Poista
  2. Täällä ollaan edelleen ja innolla oottaen!

    VastaaPoista
  3. WTF :O

    Oon ihan totaalisen ulkona kaikista simstarinajutuista, mutta älä luulekaan, ettenkö tätä lukisi! Hauskaaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. WTF kuvaa omiakin fiiliksiä just nyt aika hyvin. Mutta tervetuloa lukemaan tosiaan! :) Mä tästä availenkin Simsin, koitan saada työn alla olevan osan tänään valmiiksi varastoon. ;)

      Poista
  4. Mahtavaa, lukijoita varmasti riittää edelleen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti. :D Tervetuloa mukaan!

      Itsellenihän nyt tuli sitten muutoksia tuohon postauksessa mainitsemaani ulkomaille muuttoon. Jouduin vähän niinkuin matkustuskieltoon, joten en ole lähdössä mihinkään, ja teen nyt sitten osia, kun ei ole kevään tiimoilta paljon muutakaan tekemistä. :P noh, koitan elää asian kanssa, vaikka aika lailla menikin kaikki suunnitelmat töitä, opiskelua, asumista ja taloudellista suoriutumista myöten uusiksi ihan parissa päivässä.

      Poista

Uudemmat tekstit Vanhemmat tekstit